Čtení souborů
Napiš program, který vypíše básničku ze souboru basnicka.txt
VELKÝMI PÍSMENY.
Napiš program, který vypíše básničku ze souboru basnicka.txt
, ale každé
písmeno nahradí jiným podle následujícího slovníku:
{'a': 'ɐ', 'b': 'q', 'c': 'ɔ', 'd': 'p', 'e': 'ǝ', 'f': 'ɟ', 'g': 'ƃ',
'h': 'ɥ', 'i': 'ᴉ', 'j': 'ɾ', 'k': 'ʞ', 'l': 'l', 'm': 'ɯ', 'n': 'u',
'o': 'o', 'p': 'd', 'q': 'b', 'r': 'ɹ', 's': 's', 't': 'ʇ', 'u': 'n',
'v': 'ʌ', 'w': 'ʍ', 'x': 'x', 'y': 'ʎ', 'z': 'z', 'A': '∀', 'B': 'B',
'C': 'Ɔ', 'D': 'D', 'E': 'Ǝ', 'F': 'Ⅎ', 'G': 'פ', 'H': 'H', 'I': 'I',
'J': 'ſ', 'K': 'ʞ', 'L': '˥', 'M': 'W', 'N': 'N', 'O': 'O', 'P': 'Ԁ',
'Q': 'Q', 'R': 'R', 'S': 'S', 'T': '┴', 'U': '∩', 'V': 'Λ', 'W': 'M',
'X': 'X', 'Y': '⅄', 'Z': 'Z', '0': '0', '1': 'Ɩ', '2': 'ᄅ', '3': 'Ɛ',
'4': 'ㄣ', '5': 'ϛ', '6': '9', '7': 'ㄥ', '8': '8', '9': '6', ',': "'",
'.': '˙', '?': '¿', '!': '¡', '"': '„', "'": ',', '`': ',', '(': ')',
')': '(', '[': ']', ']': '[', '{': '}', '}': '{', '<': '>', '>': '<',
'&': '⅋', '_': '‾'}
Znaky, které ve slovníku nejsou, program vypíše nezměněné.
Nepovinný bonus: Každý řádek navíc vypiš pozpátku (od posledního písmena). (Který typ sekvencí umíš obrátit?)
Využij soubory a formát JSON pro ukládání informací v programech, které už máš hotové.
Vyber si jednu hru, kterou už máš naprogramovanou. Zhruba podle náročnosti:
Po každém tahu hru hráče ulož: stav převeď na JSON a ulož do souboru
stav.json
.
Při spuštění programu načti uložený stav se souboru. Tedy:
stav.json
:Když hra (nebo kolo) skončí, soubor stav.json
odstraň, aby příští hra
začala zase od začátku.
Nepovinný složitý úkol:
Počítej ve hře skóre (jak, to je na tobě). Udržuj soubor s deseti nejlepšími výsledky:
Tenhle úkol schválně nemá jasné zadání. Detaily doplň dle svého uvážení.