Moduly a testování  30. října 2019

Materiály

Nejste účastníkem kurzu
Pro zápis do kurzu se nejprve přihlašte a následně použijte tlačítko v přehledu kurzu.

Domácí projekty

Nejdříve rozdělíme hotové 1D piškvorky do samostatných modulů a vylepšíme je.

0.

Rozděl 1D Piškvorky na tři moduly:

  • ai.py, kde bude funkce tah_pocitace,
  • piskvorky.py, kde budou ostatní funkce,
  • hra.py, kde bude import a volání hlavní funkce z piskvorky.py (a nic jiného).
1.

Doplň funkci tah_pocitace tak, aby brala jako argument symbol, za který má počítač hrát – buď 'x',nebo 'o'. Ověř, že se funkce tah_pocitace umí vyrovnat s jinou délkou hracího pole než 20. Ověř si,že se tah_pocitace chová rozumně když dostane plné hrací pole, nebo pole s délkou 0.

Rozumné chování v tomto případě znamená vyvolání rozumné výjimky.

Teď přijde řada na testování.

2.

Z bonusového domácího projektu po páté lekci si stáhni modul test_piskvorky.py a uprav své piškvorky tak, aby všechny testy procházely.

3.

Dopiš do každé z testovacích funkcí alespoň dva testy.

4.

Ověř, že se funkce tah_pocitace umí vyrovnat s jinou délkou hracího pole než 20.

„Ověření” znamená napsání příslušného testu.

5.

Ověř si, že se tah_pocitace chová rozumně když dostane plné hrací pole, nebo pole s délkou 0.

Rozumné chování v tomto případě znamená vyvolání rozumné výjimky.