Třídy II & Dědičnost  26. listopadu 2019

Materiály

Nejste účastníkem kurzu
Pro zápis do kurzu se nejprve přihlašte a následně použijte tlačítko v přehledu kurzu.

Domácí projekty

Navážeme na úkoly z minulé lekce a trochu vylepšíme náš vozový park.

0.

Každý vůz má jiné náklady za kilometr. Zkus toto v programu nějak zohlednit – ideálně aby funkce, která hledá autobus pro ten školní výlet, našla co nejekonomičtější variantu.

(Pro jednoduchost budeme počítat s tím, že i kdyby autobus musel tankovat po cestě, tak cena dotyčného druhu paliva bude vždy a všude stejná.)

Autorské řešení: 6.py

1.

Ve vozovém parku jsou různé druhy vozů – na naftu a elektřinu. Autobus na elektřinu bude zřejmě nejlevnější varianta, ale asi jím nechceme poslat školu na školní výlet, pokud by vzdálenost byla delší, než dojezd autobusu, protože autobus by se musel po cestě na několik hodin zastavit kvůli nabití. Naopak zastavit s autobusem na naftu kvůli tankování nafty není problém. Zkus to zohlednit v té funkci, která hledá optimální autobus pro školní výlet. (Zřejmě bude potřeba přidat argument, jak dlouhý ten výlet bude.)

Autorské řešení: 7.py

2.

Ve vozovém parku jsou i hybridní vozy. To znamená, že určitou vzdálenost jedou levně, dokud se nevybijí baterky, a pak jedou dál na naftu, ale o něco dráž. Zkus to nějak zohlednit při výběru optimálního autobusu pro školní výlet :)

Autorské řešení: 8.py

3.

Zkus program upravit tak, aby v něm cena paliva (nafty, elektřiny...) nebyla pevně zabudovaná, ale aby šla zadat při běhu programu.

Autorské řešení: 9.py