Stáhni si archiv s hrou.
Aktivuj si virtuální prostředí.
Nainstaluj knihovnu pyglet
pomocí příkazu:
$ python -m pip install pyglet
a spusť python ui.py
.
Doufám, že uvidíš šachovnici. Figurkama se dá hýbat tažením myší, ale není hotová kontrola pravidel.
Následující úkoly kontrolu pravidel doplňují. Můžete je dělat (skoro) v jakémkoli pořadí, ale ty dřívější jsou většinou jednodušší.
Pro jednoduchost neřešte šach, mat ani pat.
Toto jsou z velké části úkoly na orientaci v cizím kódu. Nezapomeňte, že nemusíte úplně rozumět předpřipraveným funkcím/třídám/metodám, dokud je nechcete měnit (nebo se jimi inspirovat). Čtěte ale dokumentační řetězce, které popisují co která věc dělá.
Pravidla šachu jsou k dispozici např. na Wikipedii.
♞ Doplňte třídu pro koně s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použijte ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdejte novou třídu.
♚ Doplňte třídu pro krále s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použijte ji v Sachovnice.__init__
.
Rošádu zatím neřešte.
Odevzdejte novou třídu.
♝ Doplňte třídu pro střelce s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použijte ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdejte novou třídu.
♛ Doplňte třídu pro dámu s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použijte ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdejte novou třídu.
Změňte třídu Sachovnice
tak, aby se hráči museli ve hře střídat.
Začíná bílý.
(Nápověda: bude potřeba nový atribut hrac_na_tahu
.)
Odevzdejte změněnou třídu Sachovnice
.
♟ Doplňte třídu pro pěšce s příslušnými metodami over_tah
, tahni
a __init__
.
Použijte ji v Sachovnice.__init__
.
Pozor na to, že:
Odevzdejte změněnou třídu.
Umožněte rošádu. Tu hráč zadá tak, že krále posune na věž.
Odevzdejte novou třídu.
Díky za pozornost! Doufám, že pro vás byl kurz přínosný :)
Chcete nám něco vzkázat?
Normální zpětná vazba je anonymní a veřejná; tato je pro kouče a podepsaná jménem týmu.
Měly/i byste zájem o bonusovou lekci, víkendový workshop nebo nějaké speciální téma na Pyvo? Tady je pár nápadů, ale pokud máte něco vlastního, neváhejte napsat:
Nebo podobně :)