Stáhni si archiv s hrou.
Aktivuj si virtuální prostředí.
Nainstaluj knihovnu pyglet
pomocí příkazu:
$ python -m pip install pyglet
a spusť python ui.py
.
Doufám, že uvidíš šachovnici. Figurkami se dá hýbat tažením myší, ale není hotová kontrola pravidel.
Následující úkoly kontrolu pravidel doplňují. Můžeš je dělat (skoro) v jakémkoli pořadí, ale ty dřívější jsou většinou jednodušší.
Pro jednoduchost neřeš šach, mat ani pat.
Toto jsou z velké části úkoly na orientaci v cizím kódu. Nezapomeň, že nemusíš úplně rozumět předpřipraveným funkcím/třídám/metodám, dokud je nechceš měnit (nebo se jimi inspirovat). Čti ale dokumentační řetězce, které popisují, co která věc dělá.
Pravidla šachu jsou k dispozici např. na Wikipedii.
♞ Doplň třídu pro koně s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použij ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdej novou třídu.
♚ Doplň třídu pro krále s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použij ji v Sachovnice.__init__
.
Rošádu zatím neřeš.
Odevzdej novou třídu.
♝ Doplň třídu pro střelce s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použij ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdej novou třídu.
♛ Doplň třídu pro dámu s příslušnými metodami over_tah
a __init__
.
Použij ji v Sachovnice.__init__
.
Odevzdej novou třídu.
Změň třídu Sachovnice
tak, aby se hráči museli ve hře střídat.
Začíná bílý.
(Nápověda: bude potřeba nový atribut hrac_na_tahu
.)
Odevzdej změněnou třídu Sachovnice
.
♟ Doplň třídu pro pěšce s příslušnými metodami over_tah
, tahni
a __init__
.
Použij ji v Sachovnice.__init__
.
Pozor na to, že:
Odevzdej změněnou třídu.
Umožni rošádu. Tu hráč zadá tak, že krále posune na věž.
Odevzdej novou třídu.