Změň program Kámen, Nůžky, Papír tak, aby opakoval hru, dokud
uživatel nezadá slovo konec
.
Napiš program, který se zeptá na 3 čísla a zjistí, jestli je jejich součet větší než 10.
Napiš program, který načte číslo a zjistí, jestli je sudé.
Sudá čísla jsou beze zbytku dělitelná dvěma.
Napiš program, který vypíše čísla od jedné do 100, ale:
Naprogramuj hádání čísla: počítač vygeneruje náhodné číslo z rozsahu 1 až 100, ale nevypíše ho. Nechá uživatele v cyklu se ptát na to číslo a vypíše pouze informaci, jestli je hádané číslo větší nebo menší než náhodné číslo.
Napiš program, který se zeptá uživatele na heslo a zjistí, jestli:
+@#$%^&*
Pokud heslo nesplňuje aspoň jednu z těchto podmínek, program poinformuje o tom uživatele, a ukončí se. Pokud je heslo správně (= splňuje všechny podmínky), program řekne uživateli tajemství.
Napiš program, který se zepta uživatele na uživatelské jméno, a porovná ho se jménem, které je uloženo v jeho databázi. (Pro jednoduchost tvoje databáze bude zatím obsahovat jen jednoho uživatele - ulož si libovolné uživatelské jméno do proměnné jako řetězec). Pokud uživatel nezadá jméno správně, program se zeptá znovu. Uživatel má 3 pokusy, pak se program ukončí.
Uprav předchozí program: Program se bude uživatele ptát tak dlouho, dokud nezadá správné (čili existující) uživatelské jméno.
Bonus:
muj_seznam = ["test", "admin", "maruska"]
se seznamem můžeš pracovat velmi podobně jako s řetězci, tzn.
muj_seznam[0]
for
cykluin
, např. >>> "maruska" in muj_seznam
True
>>> "maru" in muj_seznam
False
Rozšíření programu na uživatelské jméno a heslo. Použij stejnou "databázi" uživatelů jako předchozí úloze. Napiš program, který se zeptá uživatele na uživatelské jméno a heslo, a následně:
bonus: zařiď, aby počítač rozuměl odpovědím jako "ano", "ANO", "aNO", "a", "A" - a obdobně pro "ne", "NE", "Ne", "n", atp.
Napiš program, který se ptá uživatele na čísla do té doby, než zadá 0. Poté vypíše nejmenší ze zadaných čísel. (Pozor: nula se mezi porovnávaná čísla nepočítá.)
Nápověda: průběžně stačí ukládat jen údaj, které číslo je aktuálně to nejmenší.
Napiš program, který simuluje tuto "hru":
První hráč hází kostkou (t.j. vybírají se náhodná čísla od 1 do 6), dokud nepadne šestka. Potom hází další hráč, dokud nepadne šestka i jemu. Potom hází hráč třetí a nakonec čtvrtý. Vyhrává ten, kdo na hození šestky potřeboval nejvíc hodů. (V případě shody vyhraje ten, kdo házel dřív.)
Program by měl vypisovat všechny hody a nakonec napsat, kdo vyhrál.
Poznámka: pokud nemáš předchozí úkol, tento také přeskoč.
Nápověda: průběžně stačí ukládat jen údaj o tom, kdo vede a kolik má bodů. Tip: Program si napiš napřed v češtině; pak ho přelož do Pythonu.
Funguje-li ti hra sibenice
, můžeš ji vylepšit.
!
), nepovažuj to za tah.Jednotlivá vylepšení dělej jednotlivě.
Napiš program, který vyzve uživatele k zadání řetězce složeného z otevíracích a zavíracích závorek jednoho typu, např. ()
. Program ověří, jestli jsou závorky správně, to znamená každá otevřená závorka je uzavřena, a výsledek vypíše. Pokud program narazí na jiný znak než závorky, vypíše chybu a ukončí se.
Příklad:
()(()(()))
je správně())(
je špatněBonus: vypiš index znaku, kde program odhalil chybu v řetězci
Napiš program, který vypíše pyramidu. Uživatel zadá počet poschodí na vstupu. Nezapomeň na správné odsazení.
Příklad:
*
* *
* * *
* * * *
* * * * *