Na hodině jsme se naučili pracovat s interaktivní Python konzolí. Zkus pomocí Pythonu vypočítat: 3+(4+6)×8÷2−1 =
(Závorky v Pythonu fungují jako v matematice)
Jsou i jiné operátory než +, - a ty pro násobení a dělení.
Co dělá s čísly operátor % (procento)?
A co dělá operátor ** (dvě hvězdičky)?
Jaký je v Pythonu rozdíl mezi dělením pomocí / a //? (Zkus si v Pythonu a odpověz slovně)
Řetězce jdou spojovat sčítáním. Například:
>>> 'A' + "B"
'AB'
Poznáš, co je tady špatně? Jak bys to spravila?
>>> 'Ahoj' + 'PyLadies!'
Řetězce se dají sčítat. Dají se i násobit? Dělit? Odečítat? (Odpověz slovně)
Co se stane, když se pokusím sečíst číslo a řetězec? (Můžeš vložit výsledek z konzole, ale odpověz i slovně)
A vynásobit? (Můžeš vložit výsledek z konzole, ale odpověz i slovně)
Poslední úkol se neodevzdává. Je pro tebe, aby sis před další hodinou ověřila, že vše funguje, jak má:
V adresáři 01 ve složce pro kurz si vytvoř soubor funguju.py . Do souboru ulož:
print("Hurá, funguju!")
Pak se v příkazové řádce přepni do adresáře, kde jsi vytvořila soubor, aktivuj virtuální prostředí a do příkazové řádky napiš:
python funguju.py
Objevila se oslavná hláška? Gratulujeme, jsi připravena na další hodinu!
Co po této lekci umím:
+,-,/,//,*,%) v PythonuPokud ti něco z výše uvedeného nefunguje, prosím, kontaktuj organizátorky, rády ti pomohou.