V těchto projektech je něco nového.
Nezadávají postup, jak na odpověď přijít, ale to určitě zvládneš!
Pomocí cyklu for
napiš program, který vypíše:
Řádek 0
Řádek 1
Řádek 2
Řádek 3
Řádek 4
Vypiš lichá čísla od jedné do jedenácti pomocí příkazu for
a funkce range
.
Pomocí cyklu for
napiš program, který vypíše:
1 na druhou je 1
2 na druhou je 4
3 na druhou je 9
4 na druhou je 16
Jak pojmenuješ proměnnou cyklu? Slovně zdůvodni.
Pomocí cyklů for
a parametru end
pro print
napiš program, který postupně z jednotlivých 'X'
vypíše:
X X X X X
X X X X X
X X X X X
X X X X X
X X X X X
„Z jednotlivých 'X'
“ znamená, že nepoužiješ např. print('X X X X X')
, ani násobení řetězců, t. j. např. 5 * "X"
.
Jak pojmenuješ proměnnou cyklu? A tu druhou? Slovně zdůvodni.
Napiš program, který vypíše „tabulku“ s násobilkou.
1 2 3 4
2 4 6 8
3 6 9 12
4 8 12 16
Napiš program, který postupně z jednotlivých 'X'
vypíše:
X
X X
X X X
X X X X
Želví kreslení! Tahle sekce tě naučí myslet jako programátorka počítačové grafiky. Je dobré jednotlivé projekty dělat postupně, a když něco začne fungovat, znovu si řešení projít a zamyslet se nad ním. Určitě platí čím více těchto domácích projektů projdeš, tím líp.
Nakresli trojúhelník.
Poznámka: Rovnostranný trojúhelník má vnitřní úhly 60°. Želva se ale otáčí o vedlejší úhel 180 - 60 = 120°.
Nakresli domeček!
Jak pravil Pythagoras, délka šikmé čáry v domečku je √2-krát délka stěny. O funkci na odmocninu jsme mluvili na srazu.
Nakresli n
-úhelník (např. čtyřúhelník, pětiúhelník), kde n
zadá uživatel.
Vnitřní úhel pravidelného n
-úhelníka má 180 × (1-2/n)
stupňů.
Aby byly tvary zhruba stejně veliké, použij pro n
-úhelník délku strany např. 200/n
Co po této lekci umím:
range
s jedním, dvěma či třemi argumenty.for
.